Chiptuning wałbrzych

Chiptuning wałbrzych i okolice

chiptuning wałbrzych- więcej mocy

CO TO JEST CHIPTUNING?

Krótko mówiąc, chiptuning to przeprogramowanie standardowego oprogramowania fabrycznego samochodu w celu optymalizacji wydajności i mocy pojazdu.

Każdy producent samochodów stosuje margines mocy podczas dostosowywania oprogramowania dlatego ustawienia nigdy nie są optymalne. Dzięki starannej regulacji tego oprogramowania (chiptuning lub remapowanie) sterowanie pracy silnika zmienia się, a wydajność znacznie się poprawia. Większy moment obrotowy, wyższa prędkość i mniejsze zużycie paliwa to tylko kilka z zalet chiptuningu.

chip tuning walbrzych 

Zalety chiptuningu:

chiptuning Wałbrzych

Koszt chiptunigu wałbrzych

Zwiększenie mocy pojazdu nie musi kosztować krocie ! Nasze usługi dostępne są na każdą kieszeń. Jeżeli posiadasz pytania zadzowń.

chiptuning legnica

chiptuning w wałbrzychu

chiptuning Wałbrzych

ECM

ECM (Engine Control Module) to główny komputer w samochodzie. Mieści układ pamięci składający się z tysięcy zmiennych, folderów i tabel. Te dane określają, w jaki sposób ECM kontroluje silnik i reguluje zużycie paliwa, czas zapłonu, ciśnienie turbosprężarki i wiele innych.

W silniku w różnych miejscach znajdują się czujniki, które przesyłają informacje do kierownictwa silnika. Komputer wykorzystuje program wprowadzony przez producenta do kontrolowania wszystkiego. Program określa ilość paliwa jaka może być wtryśnięta iw jakim czasie, kąt zapłonu, wysokość ciśnienia turbo, otwarcie przepustnicy itp. Za pomocą chiptuningu dostosujemy te wartości.

 

ZEWNĘTRZNY ECU

Jak wspomniano powyżej, wielu współczesnych producentów ECU jest chronionych przed dostępem z zewnątrz. Jeśli ECU jest naprawdę niedostępny, czasami używany jest zewnętrzny ECU . Do sterowania silnikiem podłączona jest skrzynka zewnętrzna z własnym oprogramowaniem.
Zewnętrzny ECU może zmienić znacznie więcej niż 1 lub 2 wartości, ale chip tuning oprogramowania na głównym sterowniku jest nadal profesjonalnym sposobem chiptuningu.

PRODUCENCI TEŻ TO ROBIĄ

Ze względów marketingowych wielu producentów będzie używać tego samego silnika w ramach gamy modeli, ale o różnych poziomach mocy. Różni się tylko zarządzanie silnikiem w różnych modelach. W ten sposób producent stara się konkurować z zewnętrznymi stronami chiptuningowymi i zniechęcać do chiptuningu.

Na przykład; Na rynek zostaje wprowadzony 5-cylindrowy diesel Volvo 2.4D o mocy 163Pk i 340Nm. Ten samochód jest między innymi identyczny z D5 z 185Pk i 400Nm. Jest jednak „zestrojony” do niższej mocy i dlatego można bezpiecznie dostroić się do jego „oryginalnej” mocy.
Lub na przykład 1.0 T(F)SI od Volkswagena, który jest dostarczany przez producenta z mocą 95, 110 lub 115 KM.

 

Zobacz co robimy

Ostanie wybrane realizacje