WYŁĄCZANIE SYSTEMU ADBLUE
Jelenia Góra
wyłączanie systemu adblue
system adblue
Wyłączanie systemu adblue
SCR czyli Selektywna Redukcja Katalityczna to kolejny system mający na celu zredukować emisję szkodliwych spalin do atmosfery. W katalizatorze SCR roztwór mocznika tkz. AdBlue wchodzi w reakcję z tlenkami azotu redukując szkodliwość spalin.
System SCR i AdBlue generuje jednak wiele problemów dla użytkownika samochodu głównie latem i zimą. Temperatura powyżej 30˚C powoduje rozkład AdBlue natomiast temperatura poniżej 11˚C doprowadza do zamarzania roztworu mocznika i powstania kryształków na ściankach zbiornika. W takich temperaturach skuteczność SCR zmniejsza się i i powoduje że nie pełni on swojej funkcji prawidłowo. Usterka spowodowana AdBlue może spowodować przejście pracy silnika w tryb awaryjny a takżę doprowadzić do poważnych i kosztownych awarii pojazdu.
Wyłącz system adblue już dziś
Zapobiegając częstym usterkom systemu redukcji spalin oraz włączaniu się trybu awaryjnego oferujemy Państwu możliwość bezinwazyjnego wyłączenie AdBlue. Podczas tego zabiegu dokonujemy wyłączenia wszystkich elementów systemu redukcji spalin.
Wyłączenie systemu ADBLUE W SZOPKAR
Jak wyłączamy system ADBLUE?
Działanie AdBlue dezaktywujemy bezpośrednio w sterowniku silnika. Ponieważ system SCR znajduje się w układzie wydechowym pojazdu jego wyłączenie nie powoduje żadnych zmian w osiągach silnika ani rozruchu auta. Wyłączenie AdBlue przywraca komfort jazdy oraz zmniejsza wydatki związane z tym systemem.
W naszym warsztacie wyłączamy AdBlue w samochodach osobowych i dostawczych po uprzednim zapoznaniu się z całym układem SCR. Na zakończenie tego procesu wykonujemy diagnostykę komputerową.
Wyłączane elementy układu SCR :
- pompa AdBlue
- czujnik temperatury AdBlue
- czujnik NOX
- zbiornik AdBlue
- czujnik ciśnienia
Zalety wyłączenia AdBlue
- oszczędność paliwa
- podczas awarii systemu SCR nie ma potrzeby jego naprawy
- pełna diagnoza auta po wyłączeniu AdBlue
- możliwość ponownego przywrócenie działania systemu SCR
- auto nie przechodzi w tryb awaryjn
- brak ograniczeń mocy silnika